20170920170904-shinkyo-1

پلی بوتیلن آدیپات ترفتالات

معرفی پلی بوتیلن آدیپات ترفتالات PBAT (محصول نهایی)

PBA نوعی پلاستیک زیست تخریب پذیر ترموپلاستیک است. این یک کوپلیمر از آدیپات بوتیلن و بوتیلن ترفتالات است. دارای ویژگی های PBAT و PBT است که نه تنها دارای مقاومت و کشیده شدن خوب می باشد، بلکه دارای مقاومت در برابر حرارت خوب و خواص ضربه نیز می باشد. علاوه بر این، دارای خواص زیست تخریب پذیری عالی است. PBAT یکی از فعال ترین مواد زیست تخریب پذیر در تحقیق و بازار استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر است. پلی (بوتیلن آدیپات-کو-ترفتالات) (PBAT)، همچنین به عنوان پلی بوتیرات شناخته می شود، یک کوپلی استر ترموپلاستیک نیمه معطر و زیست تخریب پذیر است که می تواند به راحتی قالب گیری و ترموفرم شود.

مورد شرح
فرمول شیمیایی
H-(O-(CH۲)۴-O-CO-(CH۲)۴-CO-)n-(O-(CH۲)۴-O-CO-C۶H۴-(O-)m
شکل ظاهری
نیمه کریستالی
نقطه ذوب
۱۳۰°
دمای تبلور
۱۱۰°
استحکام کششی
MPa ≥۲۵
ازدیاد طول
mpa ≥۴۰۰
رطوبت
≤۰.۰۶ ٪
چگالی
۱.۲۱g/cm

خواص فیزیکی و شیمیایی پروپان

کاربردهای PBAT

PBAT در تولید کیسه های خرید فیلم های مالچ، پوشش کاغذ، برچسب ها، سایر مواد بسته بندی کاربرد دارد . به عنوان نوع جدیدی از مواد تجزیه پذیر ، پلی بوتیلن آدیپات ترفتالات (PBAT) عمدتاً در فیلم های کشاورزی و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. با این حال، در مقایسه با پلاستیک های معمولی ، PBAT دارای مشکلاتی مانند بلورینیت ضعیف ، مقاومت ذوب پایین و قیمت بالا است که کاربرد آن را در زمینه الیاف و مواد غشایی محدود می کند.

بررسی فنی

معرفی تکنولوژی های موجود تولید پروپیلن

در فرایند تولید PBAT یک سری راکتورهای پلیمریزاسیون توده ای پیوسته برای تبدیل بوتان دی ال، اسید آدیپیک و PTA به کو پلی استر استفاده می شود، بدین ترتیب که ابتدا بوتان دی ال و اسید آدیپیک در راکتور اول واکنش نشان می دهند؛ پس از آن برای پلیمریزاسیون بیشتر به راکتور دوم فرستاده می شود. پلی استر ۱.۴- بوتان دی ال/آدیپیک اسید از راکتور دوم به راکتور سوم تغذیه می شود تا با PTA ترانس استری شود. کوپلی استر موجود به راکتور چهارم و پنجم برای پلیمریزاسیون بیشتر فرستاده می شود.